diumenge, 17 d’octubre del 2010

30 de setembre de 2002

Gratificacions

Un lector em felicita perquè diu que amb la meva manera d'escriure dec provocar algun mal de fetge Li dono públicament les gràcies pel que considero una esplèndida floreta de tardor, tan esplèndida com la del safrà, que alhora té el detall de ser profitosa --que és el que, segons Josep Pla, li faltava a la rosa per ser perfecta--, però no confio gaire que els insuficients hepàtics a qui m'agradaria provocar almenys algun fel sobreeixit visitin aquesta pàgina. Tanmateix, no se sap mai, que deia aquell.

Em permeto esmentar una altra cosa que em comenta aquest lector, també professor de secundària, sector soferts. Diu que els professors estan farts d'haver d'assumir les tasques més elementals de les quals han dimitit molts pares, com ensenyar als escolars a rentar-se les dents, per exemple. I afegeix que mentre la gent no es qüestioni seriosament el perquè de posar criatures al món sense intentar canviar res, ell comença a estar en contra de l'avortament voluntari i a favor de... l'obligatori. Ho diu amb una sornegueria valenciana encantadora, però carregada de la santa raó dels raonablement emprenyats.